selamat datang. sudi-sudi laa ye follow saya, saya akan follow anda kembali. klik laa nuffnag tu banyak-banyak, nescaya anda sangat membantu saya , terima kasih :)

Sunday, May 8, 2011

Trip To LANGKAWI -----> PERLIS ------> IPOH

assalamualaikum :)

entry kali nieh agak panjang ,harap maklom dan mintak maaf .

okeyh, hari nieh aku  baru nak update pasal trip aku, padahal dah seminggu aku pergi LANGKAWI . trip nieh tak dijangka, last minit aku di undang oleh mak cik aku , office mak cik aku buat family day kat langkawi , memandangkan aku dah setat cuti, so mase banyak terbuang , so better aku release tension sebab baru lepas final.

aku dan kak sedara aku  kak chip ( klik nama untuk terus ke blog nya ) bertolak ke langkawi pada hari sabtu sebab kak chip ada test , so kiterorang pergi dengan kak nazrah , family mak cik aku yang lain dah pegi awal dengan naik bus , so aku skip cter , pendekkan citer nasib baik rumah kak nazrah dekat dengan jeti kuala perlis , so hampir-hampir pukul 6 kiterorang dah sampai jeti dan terus naik feri. first time naik feri tanpa pantauan ibu bapa, dah besar so kena la berdikari =,=

sejam berada dalam feri , aku just layan lagu dalam phone aku, dalam feri tu tayang cerita slumdog millionaire,tak minat aku dengan citer tu , pukul 7 aku dan kak chip dah selamat sampai ke langkawi , alhamdulillah la . pak cik dan mak cik aku dah tunggu kat jet langkawi untuk ambik kiter orang ke hotel. kiter orang ambik van untuk ke hotel, RM 6 , MURAH GILER ! kat ipoh nak pegi GM pon RM 8 naik teksi . kiter orang stay dekat MY HOTEL .

malam tu aku makan kat gerai pekan kuah , gerai tu namanye A*** , mak aih lembab gler babat ! aku dah la kebolor giler time tuh , lembab tol nak masak nasi foreng kampung , 30 minit aku tunggu , kak chip pon dan habis makan , sabor je la . sebab pikir nak tolong orang melayu je , siap jeling tuh yang aku cannot go tol !

dah kira puas makan gak la , kiterorang pergi jalan-jalan kat pasar malam depan hotel je , cari benda nak makan biler kat dalam hotel nanti , comfirm lapar balik nye kan. then aku beli la satu benda nieh sebab aku memang dah target nak beli, hahahaha . aku nieh poyo siket ye, harap maklum ^^ v

hari Ahad baru kami mulakan perjalanan untuk jalan-jalan di langkawi dengan menaiki van seramai 8 orang , kami sekeluarga jalan ke Under Water World , aku excited biler tengok penguin je dekat sana sebab ikan-ikan nieh aku dah tengok kat Aquaria , lagi best . penguin tersangat laa kiut miut ! GERAM - GERAM , rase nak curi je satu , btw penguin nieh pandai posing maut taw tak , hahahahaha cannot go tol .

otw ke van , gemok benor aku ( baju hitam ) =,=

cute kan ?

penguin citer SURF UP

diorang baru lepas mandi .

penguin surf up berenang.

nieh ha, pandai kan diorang posing maut, cannot go tol !

kiut miut , MAK , nak satu boleh ?!

sejukkkkkkkkk , kami di kutub utara , nampak benor awok nipu .

giliran syed muhammad azraei dan kawan nye zul fahmi pulok .

sesudah melambai selamat tinggal pada penguin , kami pon bersantap tengah hari , lapor weyh ! tengah hari ttu berehat dalam bilik hotel untuk kumpul energy balik sebab petang nak shopping . aku target beli coklat je , sebab nafsu shopping aku pon tak terlalu kuat , amalina bohong ! duet tak ada je sebenarnye, HOHOHOHO.  tak de la aku beli cadbury je , ada la lain aku beli walaupun aku giler kan cadbury !

cadbury weyh! bapak murah giler ! free tax la kata kan .

pilih-pilih mana nak . hanya mampu melihat , DIET !

pelbagai rasa yang tak ada jual di ipoh.

i love you CADBURY !

hari isnin kiter orang dah berangkat pulang ke jeti perlis , tapi aku dengan kak chip stay kat perlis sebab kiterorang balik dengan kak nazrah , just mak uda dengan pak uda , abang dan kak effa , azraei dan kawan nye zul fahmi naik bust straight balik ke ipoh, time nak naik feri, ramai giler orang ! banyak barang dari orang, sebab dah shopping sakan kat langkawi . hari selasa baru aku , kak chip dan kak nazrah balik ipoh . thanks kak nazrah bawak jalan-jalan kat perlis dan belanja makan, pergi rumah kak nazrah memang akan kenyang memanjang , rindu lak kat pok.. comel je, dengar cakap , pok tu kucing ye.

owh ye, hampir lupa sape-sape yang nak nak camera DSLR korang bawak la parents korang datang langkawi sebab satunye free tax, dan ofcourse nye la, harga akan jauh murah dari tempat yang tak free tax . nasib aku tak bawak kad bank, kalau tak dah bawak balik sebijik CANON !

p/s : gambar disponsor oleh zul fahmi . terima kasih . ambik kat fb :)

Nursyuhaida said...

tak pernah g langkawi ;)
kesian kan?tapi sape2 g langkawi mesti pesan coklat berdozen-dozen.hahha.

n.a.j said...

hahahaha, its ok, nnt ajak laa family g langkawi , g bercuti, tp bwak duet byk2 yew..