selamat datang. sudi-sudi laa ye follow saya, saya akan follow anda kembali. klik laa nuffnag tu banyak-banyak, nescaya anda sangat membantu saya , terima kasih :)

Friday, June 3, 2011

kejujuran itu penting .


assalamualaikum :)

Tiada insan yang sempurna dalam alam ciptaanNya, biarpun kita ingin menjadi yang terbaik, yang sempurna di pandangan insan tersayang. Namun jangan sesekali kita mempermainkan kepercayaan yang dia letakkan pada diri kita. Kepercayaan yang diberikan seringkali dipermainkan seolah-olah kepercayaan itu adalah satu permainan yang menyeronokkan.

Kejujuran adalah sesuatu yang sukar untuk kita sematkan dalam perhubungan yang kita bina biarpun hubungan itu telah lama terjalin. Sukar untuk kita bersikap jujur, berkata jujur kerana kita lebih memikirkan mengenai perasaan yang bakal mereka rasakan apabila kita bersikap jujur. Namun harus diingati, kerna penipuan yang kita lakukan apabila terbongkar akan lebih menyakitkan daripada kejujuran yang kita berikan padanya.

Orang yang kita sayang akan meninggalkan kita untuk orang yang menyayangi mereka, tetapi orang yang menyayangi kita akan tetap setia menunggu sehingga pintu hati kita terbuka untuk menerima sayang dan cinta dari pihaknya.

Sayang dan cinta harus wujud dari dua pihak, barulah sinar kebahagiaan dalam perhubungan akan mekar dan bercambah tanpa kita sedari.

Mmg perkataan kejujuran tue terlalu besar.. Sehinggakan kita takut untuk berkata jujur. Tp, lebih baik bersikap jujur dari kita menipu. Walaupun kejujuran menyakitkan, tapi itu yang terbaik. Tidak semua orang mampu bersikap jujur, kerana tidak ada manusia yang tidak akan menipu.

aku copy paste dari pelangi

aku buat entry pasal jujur nieh sebab aku nak seseorang tu jujur dengan aku =,=

No comments:

Post a Comment

comment here :)